- Public relations en voorlichting
- Sponsoring en promoties
PR Is een vorm van communicatie die erop is gericht om de relatie tussen een organisatie en het
publiek te onderhouden en/of te verbeteren.
Bij PR wordt gebruik gemaakt van allerlei verschillende interne en externe communicatiemiddelen
zoals persberichten, mailings, Social Media en advertenties.
Een voorlichting kan onder andere bestaan uit het schrijven van infoteksten,
ontwerpen van advertenties, schrijven van een brief, rapport of artikel, afnemen
van een interview, schrijven van een speech,...
Met sponsoringactiviteiten creëert men meer naamsbekendheid en tracht men in het oog
te springen van de doelgroep.
=> Door als biermerk bv. als sponsor gezien te worden op de lichtborden van het stadion tijdens
een voetbalwedstrijd zal je als merk bij een breed publiek, waarvan een groot deel binnen jouw
doelgroep valt, gezien worden. En hierbij zal je merk ook voortaan geassocieerd worden
met vrolijke momenten ("voetbal is een feest").
Het doel van promoties is het onder de aandacht brengen van een nieuw of bestaand product
of service met als doel de omzet positief te beïnvloeden.
Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Public relations en voorlichting
en Sponsoring en promoties?
Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)