Nieuwe mediatoepassingen:
- voice
- gamification
- augmented reality
- virtual reality
Volgens Gartner (een internationaal onderzoeksbureau) is 32% van de consumenten geïnteresseerd
in handsfree technologie die aanraking of besmetting zou beperken.
Dit is o.a. enorm gestegen tijdens de coronapandemie. Gesproken zoekopdrachten zijn dan ook
een van de snelst groeiende soorten zoekopdrachten.
=> Spraaktechnologie (Bv. Siri in Google).
Het gebruiken van gamedenken, gametechnieken en spelelementen in een niet-game omgeving.
Het doel is om spelenderwijs gedrag te veranderen, betrokkenheid te creëren en kennis over te dragen.
Met augmented reality (AR) worden er computergegeneerde beelden over de werkelijke wereld heen getoond.
Dat kan handig zijn. Zo kun je bv. een virtuele tafel bekijken en zo al voor de koop bepalen of hij in je huis past.
Een kunstmatige, 3-dimensionale werkelijkheid die wordt gecreëerd door de computer.
De virtuele realiteit reageert interactief op de gebruiker en is er op gericht dat de gebruiker
de virtuele omgeving ervaart als de werkelijkheid en er zelf aan deelneemt.
Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Nieuwe mediatoepassingen:
- voice
- gamification
- augmented reality
- virtual reality?
Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)