Buyer journey,
customer journey
en persona's:
onderzoek naar consument en markt
Het proces dat een koper doorloopt wanneer hij een aankoop gaat doen.
Dit proces begint vaak bij bewustwording, gaat over in overwegingen en
eindigt in het besluit om een aankoop wel of niet te doen.
Wanneer een lead de buyer journey verlaat en klant wordt, stapt hij de customer journey in.
Het doel van de customer journey is om met bestaande klanten een winstgevende
lange termijnrelatie aan te gaan en van hen promotors te maken voor jouw bedrijf (merk).
Een gedetailleerd, fictief persoon die jouw doelgroep representeert. Een persona heeft interesses,
gedrag en doelen die overeenkomen met het gedrag van je doelgroep.
Deze klantenprofielen kan men opstellen op basis van de gegevens die men als bedrijf online verzamelt
over deze doelgroep(en).
Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Buyer journey,
customer journey
en persona's:
onderzoek naar consument en markt?
Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)