Logo Manu-Mail nv
Logo ESF en Vlaamse overheid

DigRevC19

Een project gefinancierd en gesteund door
het Europees Sociaal Fonds (ESF)
en het Vlaams Cofinancieringsfonds

Met ondersteuning van subsidie partner, Kreski cvba

Digital en media planning - Week 1

- Positionering, branding en communicatie
- Branding en creatieve ontwikkeling

(Gebruik de pijltjes of spatiebalk om door te gaan)

Positionering


Het kiezen van een onderscheidende, relevante en geloofwaardige positie in het hoofd van de klant.
Door een goede positionering krijgt men een voorkeurspositie bij de doelgroep.

Branding


Is het opbouwen van merkbekendheid en verwijst naar de bewuste acties die je onderneemt
om de perceptie van mensen van je product of dienst te beïnvloeden.
Het doel van branding is om je klanten telkens opnieuw weer voor jouw merk te laten kiezen.

Communicatie


Om een positieve branding te genereren moet men in zijn communicatie onderscheidend zijn
en je klanten, relevante (nieuwe) ervaringen meegegeven in elke fase van de klantreis.

Creatieve ontwikkeling

Branding


Tegenwoordig maakt men vaak gebruik van storytelling of het vertellen van verhalen.
Een merk met een verhaal: dat spreekt mensen aan.

Een duidelijke brandingstrategie creëert ook vooral verbondenheid met je klanten.

Aan de slag!

Stof tot nadenken


Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Positionering,
branding, communicatie
en creatieve ontwikkeling?

Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)

Digital en media planning
Week 1

Presentatie van 08/09/2021,
Gegeven door Gilles Van Der Linden


Klik hier om naar het hoofdscherm te gaan