- contentstrategie en -tactiek
- contentplanning
Een contentstrategie wordt uitgewerkt om structuur te geven aan je vanuit een langetermijnvisie.
Het dwingt je om strategisch na te denken over wat het doel is van je content, welke content je wanneer
wilt publiceren, via welke online kanalen je de content wilt gaan distribueren en wie de doelgroep is
voor de content.
De tactiek is echter het plan op korte termijn dat ervoor zal zorgen dat
men de doelen die in de strategie bepaald werden, ook effectief zal kunnen behalen.
Men stelt een document (contentgenda/contentkalender) op waarin onder andere bepaald wordt
welke content wanneer gepubliceerd zal worden en via welk kanaal. Ook worden vaak zaken als
de doelgroep, de boodschap en persoon die verantwoordelijk is voor het publiceren hierin opgenomen.
Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Contentstrategie en -tactiek
of contentplanning?
Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)