Logo Manu-Mail nv
Logo ESF en Vlaamse overheid

DigRevC19

Een project gefinancierd en gesteund door
het Europees Sociaal Fonds (ESF)
en het Vlaams Cofinancieringsfonds

Met ondersteuning van subsidie partner, Kreski cvba

Digital Marketing - Week 8

- De rol van contentmarketing bij
online branding, klantenwerving & retentie
- Klantrelatie en eCRM

(Gebruik de pijltjes of spatiebalk om door te gaan)

Online branding

De rol van contentmarketing


Waardevolle content aanbieden online is niet alleen van uiterst belang om nauw in contact te staan
met de doelgroep, maar ook om de online vindbaarheid/zichtbaarheid van de onderneming te verbeteren.

Klantenwerving

De rol van contentmarketing


Het overtuigen van mogelijke klanten tot de aanschaf van jouw product/dienst.

Retentie

De rol van contentmarketing


Klanten uiteindelijk aan jouw bedrijf proberen te binden en ze trachten te behouden.

Klantrelatie en eCRM


Het is duurder om nieuwe klanten aan te trekken, dan huidige klanten te behouden.
Juist daarom is het uiterst belangrijk om te investeren in een goede en duurzame relatie met de klant.

Electronic Customer Relationship Management: hiermee kan men als organisatie de relatie en interactie
met (potentiële) klanten beheren.
In een CRM-systeem kan men elke interactie die een klant met je bedrijf aangaat in kaart brengen,
in elke fase van zijn klantenreis.

Aan de slag!

Stof tot nadenken


Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Contentmarketing of klantrelatie en eCRM?

Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)

Digital Marketing
Week 8

Presentatie van 23/06/2021,
Gegeven door Gilles Van Der Linden


Klik hier om naar het hoofdscherm te gaan