- De effectieve mix van
online marketingcommunicatie-instrumenten
- Retargeten van de doelgroep via bijvoorbeeld
audience, contextual, geografische,
sociodemografische of behavioural targeting
Er moet duidelijk, consistente en overtuigend gecommuniceerd worden over de organisatie en haar
producten via deze verschillende online marketingcommunicatie-instrumenten van een bedrijf.
Een vorm van online adverteren waarbij advertenties getoond worden aan mensen die je website al eens
bezocht hebben.
In het algemeen zijn dit bezoekers die nog niet zijn overgaan tot conversie/een aankoop.
-Via audience: online advertenties afstemmen op dataprofielen.
-Via contextual: hierbij plaatst men een advertentie op een webpagina waarop specifieke content staat
 die relevant is voor jouw doelgroep.
-Geografische targeting: bezoekers van een specifieke stad, regio, grootstedelijk gebied of land targeten.
-Sociodemografische targeting: bezoekers targeten op basis van sociodemografische kenmerken
 (bv. op basis van leeftijd, geslacht, huwelijkse staat en gezinssamenstelling)
Bij deze vorm van targeting benadert men een potentiële klant op basis van voorgaand online gedrag.
Op basis van de webbrowser historie kan bepaald worden welke informatie een gebruiker heeft opgezocht.
Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Online marketingcommunicatie-instrumenten
of retargeten van de doelgroep?
Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)