Logo Manu-Mail nv
Logo ESF en Vlaamse overheid

DigRevC19

Een project gefinancierd en gesteund door
het Europees Sociaal Fonds (ESF)
en het Vlaams Cofinancieringsfonds

Met ondersteuning van subsidie partner, Kreski cvba

Digital Marketing - Week 7

- De effectieve mix van
online marketingcommunicatie-instrumenten
- Retargeten van de doelgroep via bijvoorbeeld
audience, contextual, geografische,
sociodemografische of behavioural targeting

(Gebruik de pijltjes of spatiebalk om door te gaan)

Online marketingcommunicatie
-instrumenten

De effectieve mix


Er moet duidelijk, consistente en overtuigend gecommuniceerd worden over de organisatie en haar
producten via deze verschillende online marketingcommunicatie-instrumenten van een bedrijf.

Audience,
contextual

Retargeten van de doelgroep


Een vorm van online adverteren waarbij advertenties getoond worden aan mensen die je website al eens
bezocht hebben.
In het algemeen zijn dit bezoekers die nog niet zijn overgaan tot conversie/een aankoop.

-Via audience: online advertenties afstemmen op dataprofielen.
-Via contextual: hierbij plaatst men een advertentie op een webpagina waarop specifieke content staat
 die relevant is voor jouw doelgroep.

Geografische,
sociodemografische

Retargeten van de doelgroep


-Geografische targeting: bezoekers van een specifieke stad, regio, grootstedelijk gebied of land targeten.
-Sociodemografische targeting: bezoekers targeten op basis van sociodemografische kenmerken
 (bv. op basis van leeftijd, geslacht, huwelijkse staat en gezinssamenstelling)

Behavioural targeting

Retargeten van de doelgroep


Bij deze vorm van targeting benadert men een potentiële klant op basis van voorgaand online gedrag.
Op basis van de webbrowser historie kan bepaald worden welke informatie een gebruiker heeft opgezocht.

Aan de slag!

Stof tot nadenken


Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Online marketingcommunicatie-instrumenten
of retargeten van de doelgroep?

Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)

Digital Marketing
Week 7

Presentatie van 14/06/2021,
Gegeven door Gilles Van Der Linden


Klik hier om naar het hoofdscherm te gaan