- De waardepropositie
van de eigen organisatie
- De rol van online marketing
binnen de customer journey
- Een naadloze aansluiting tussen
on- en offline touchpoints (omnichannel)
De waardepropositie moet uw klanten overtuigen om uw dienst of product te kopen.
Het geeft een korte maar krachtige uitleg van welk probleem het oplost en hoe het
uw klanten ten goede zal komen.
=> Waardepropositie Manu-Mail: Off- en Onlinemarketing combinatie
Elke klant doorloopt zijn eigen reis (ook klantenreis genoemd) bij hun online zoektocht tot na de aankoop
van een product/dienst.
Ondernemers proberen de verschillende fases van deze reis zo goed mogelijk in kaart te brengen om hier
vervolgens gepast op in te spelen.
=> Bv. Men kan via een voorgeprogrammeerde Chatbot op de website veel voorkomende vragen
van bezoekers beantwoorden.
De Customer Journey bestaat uit 5 fases; Fase 1: De bewustwordingsfase, Fase 2: De overwegingsfase,
Fase 3: Aankoopfase, Fase 4: Service en gebruik fase, Fase 5: Loyaliteit fase.
Bij omnichannel marketing gaat het erom dat alle informatie op zowel de online als
offline touchpoints overal hetzelfde is en er een duidelijke consistentie waar te nemen valt.
Men moet er zo bv. op letten dat de consument geen tegenstrijdige informatie krijgt.
Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
De waardepropositie van de eigen organisatie,
de rol van online marketing binnen de customer journey,
of on- en offline touchpoints (omnichannel)
Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)