Logo Manu-Mail nv
Logo ESF en Vlaamse overheid

DigRevC19

Een project gefinancierd en gesteund door
het Europees Sociaal Fonds (ESF)
en het Vlaams Cofinancieringsfonds

Met ondersteuning van subsidie partner, Kreski cvba

Digital Marketing - Week 4

- De waardepropositie
van de eigen organisatie
- De rol van online marketing
binnen de customer journey
- Een naadloze aansluiting tussen
on- en offline touchpoints (omnichannel)

(Gebruik de pijltjes of spatiebalk om door te gaan)

Waardepropositie

Van de eigen organisatie


De waardepropositie moet uw klanten overtuigen om uw dienst of product te kopen.
Het geeft een korte maar krachtige uitleg van welk probleem het oplost en hoe het
uw klanten ten goede zal komen.
=> Waardepropositie Manu-Mail: Off- en Onlinemarketing combinatie

Rol van online marketing

Binnen de customer journey


Elke klant doorloopt zijn eigen reis (ook klantenreis genoemd) bij hun online zoektocht tot na de aankoop
van een product/dienst.
Ondernemers proberen de verschillende fases van deze reis zo goed mogelijk in kaart te brengen om hier
vervolgens gepast op in te spelen.
=> Bv. Men kan via een voorgeprogrammeerde Chatbot op de website veel voorkomende vragen
van bezoekers beantwoorden.

De Customer Journey bestaat uit 5 fases; Fase 1: De bewustwordingsfase, Fase 2: De overwegingsfase,
Fase 3: Aankoopfase, Fase 4: Service en gebruik fase, Fase 5: Loyaliteit fase.

On- en offline touchpoints
(omnichannel)

Een naadloze aansluiting


Bij omnichannel marketing gaat het erom dat alle informatie op zowel de online als
offline touchpoints overal hetzelfde is en er een duidelijke consistentie waar te nemen valt.

Men moet er zo bv. op letten dat de consument geen tegenstrijdige informatie krijgt.

Aan de slag!

Stof tot nadenken


Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
De waardepropositie van de eigen organisatie,
de rol van online marketing binnen de customer journey,
of on- en offline touchpoints (omnichannel)

Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)

Digital Marketing
Week 4

Presentatie van 26/05/2021,
Gegeven door Gilles Van Der Linden


Klik hier om naar het hoofdscherm te gaan