- Keuze segmenten/personen
- Personalisatie voor organisatie en klant
Hierbij baakt men zijn doelgroep zo specifiek mogelijk af op basis van de gemeenschappelijke
gedragingen en kenmerken van een bepaalde groep.
Regio, geslacht, leeftijd, werk, interesses,..
Intern online marketing voorbeeld,
nieuwe drukkerijen bereiken:
- Online ads: Vlaanderen, ouder dan 18 jaar,
man en vrouw, die werken in een drukkerij
- Papieren mailing: adresbestand van drukkerijen
Door de consument op een persoonlijke manier via bv. een op maat gemaakte postkaart voor de kerstfeesten,
met daarop zijn naam en een persoonlijke boodschap te bezorgen zal men veel langer bijblijven in het korte
termijngeheugen en hopelijk ook in het lange termijngeheugen van de consument.
Men zal hierdoor ook een streepje voor hebben op de concurrent.
Intern online marketing voorbeeld,
nieuwe drukkerijen bereiken:
- Online ads: specifieke ad per regio, bereikbaar in regio X
- Papieren mailing: naam van drukkerijen als aanspreking
Zijn er toepassingen die we nu gebruiken m.b.t.:
Keuze segmenten/personen of personalisatie
Of denk je aan nieuwe toepassingen?
Geef jouw idee dan zeker mee: Stefanie (sales@manu-mail.be)